Post Pn maja 22, 2017 2:12 pm

Jak zacząć pływanie w zimnej wodzie?

Na początku musisz znać, że pomimo różnych zabobonów w obszarze doświadczenia w lodowatej wodzie - to wszystek normalny człowiek, nawet chudy jak szczypiorek, może bez większych przeszkód spędzić kilkanaście sekund w wodzie o temp. tylko 1°C i zawsze zajmować się dobrym zdrowiem.
Bądź przekonany stanu swojego wielka, jeżeli posiadasz jakieś wątpliwości warto skonsultować z lekarzem swoje pomysły pływackie. Pływaj tylko w znacznych akwenach - dzięki temu unikniesz niespodzianek połączonych z głębokością wody czy przeszkodami pod jej powierzchnią.
Daj sobie nadzieje na środek - miejsce wybrane na trening powinno spełniać dwa podstawowe warunki: posiadać zasięg telefonii komórkowej, posiadać drogę dojazdu dla karetki pogotowia. Oszczędzaj na trening w skalę „naładowany” telefon komórkowy, tak by mógł ewentualnie wezwać pomoc - pamiętaj bateria telefonu na mrozie o znacznie już się rozładowuje. Powiadom kogoś gdzie idziesz, w którym kierunku a o jakiej powinieneś wrócić. Chodź w otoczeniu tzn. w prawdziwszej sile pływaków i/lub przy udziale osoby prowadzącej na boku. Jeśli w wodzie jesteś jedyny warto wyposażyć się w boję SP czyli tzw. „Pamelkę”, jaka w awaryjnych sytuacjach np. skurczu lub utraty sił ułatwi Ci utrzymać się na przestrzeni wody.
Podczas pływania kiedy również zanurzania się, jako objaw nielubiany może przyjść skurcz mięśni. Z normy podnosi on mięśni łydki i mięśni uda, a gra spośród nim wierzy na rozciąganiu spiętego mięśnia do punktu ustania bólu (w sukcesie ponownego skurczu należy kontynuować rozciąganie). Skurcz łydki - powinno się wyprostować nogę i palce stopy zachęcać do piszczela. Skurcz uda - powinno się zgiąć nogę w kolanie tak, aby łydka i udo zetknęły się, a potem starać się przyciągnąć piętę do pośladka. Mięśnia, który doznał skurczu nie obciążaj, ponieważ prawdopodobieństwo wystąpienia kolejnego skurczu jest wyraźnie obfite (w wypadku kiedy musisz też dopłynąć np. do końcu nie pracuj daną kończyną właśnie ją holuj).
Co należy zabrać ze sobą? Ubranie wierzchnie - na trening udaj się w czystym, ale luźnym stroju, takim który zapewnia możliwość i energię rozebrania i ubrania, działa to więcej skarpet. Plecak (ewentualnie torba sportowa czy nawet reklamówka) w którym przenosić będziesz kwestii potrzebne do pływania. W wypadku plecaka lub torby sportowej pisz na prostotę rozwiązań tzn. dobro i chętnie rozpoczynające się zamki błyskawiczne. Unikaj zatrzasków, sprzączek i karabinków, które będzie trudno obsługiwać „zdrewniałymi” z zimna rękoma. Ręcznik musi znacznie dokładnie chłonąć wodę - po wyjściu pływak powinien już się osuszyć przykładając ręcznik w mokre miejsca. Unikaj klasycznego wycierania poprzez pocieranie - wychłodzona skóra z zasady piecze, więc pocieranie spotęguje to doświadczenie. I dużo jest wyposażyć się w szlafrok, który składamy zaraz po odejściu z wody. Szlafrok oprócz wchłonięcia wody oraz będzie posiadał barierę cieplną (frotowy idealnie chłonie wodę; polarowy jest wyjątkowo bogaty lecz słabo absorbuje wodę). Klapki lub buty neoprenowe, które ubieramy zaraz po odejściu z wody, aby chronić stopy przed przemrożeniem i ubezpieczyć je przed możliwością urazu. Worek na śmieci (opcjonalnie można dostać specjalistyczny pokrowiec na włożenia w interesie sportowym) - w razie opadów deszczu ważna w nim schować ubrania, buty, itp. Termos - z ciepłym/gorącym napojem o temperaturze zezwalającej na naturalne spożycie po rozwiązaniu z wody, przyśpiesza to mechanizm powrotu do częstej temperatury ciała. Bezpośrednio przed kiedy oraz po rozwiązaniu z wody nie można jeść alkoholu! Alkohol rozszerza naczynia krwionośne pod postacią co wpływa szybszą stratę ciepła, a tzw. „efekt rozgrzewania” po alkoholu stanowi niezmiernie złudny. Zegarek ze stoperem - pragnie być wodoodporny a znacznie elektroniczny. Wodoszczelność winna stanowić określona co kilka symbolem WR50M lub 5ATM (czyli wytrzyma 5 atmosfer co mówi ciśnieniu wody na głębokości 50m). Pasek zegarka dużo z ciała sztucznego, a koperta jak najmniejsza, żebym jej zakresy nie przeszkadzały w pływaniu. Strój pływacki: mężczyźni - kąpielówki; kobiety - kostium kąpielowy, okulary pływackie - warto jeszcze zainwestować w płyn „ANTY FOG” (przeciwko parowaniu) ponieważ fabryczna powłoka okularów szybko traci swoje kompetencji, czepek silikonowy w kwocie dwóch szt. zakładany sam na następny lub czepek neoprenowy, zatyczki do uszu (zimna woda umieszczająca się do uszu daje znaczny dyskomfort, dodatkowo może sprawiać zaburzenia równowagi/orientacji), ewentualnie zacisk na nos, że ktoś takowego potrzebuje. Termometr do pomiaru temp. wody. (spośród obecnym iż nie stanowi on potrzebą). Znajomość temp. wody uzna Obecni na zbadanie swojej krzepy na zima - po kilkunastu treningach śmiało można zwolnić z wykonywania pomiaru temp. wody.